KÖP


Vid beställning träffas avtal om köp först när Snakepit bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av Snakepits databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand.

Snakepit har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills fullständig betalning har erlagts från kund.


LEVERANSER/LEVERANSTID

Normal leveranstid är inom 2-3 arbetsdagar efter att vi har tagit emot er beställning.
I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara längre.  Meddelande om ev. avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan får du i samband med orderbekräftelsen. Du har då givetvis rätt att avstå alternativt ändra din beställning.

För reservdelar så är brukligt att få sina varor inom 48 timmar, vi skickar samma dag om beställning är gjord innan kl. 10.00. Då har man oftast sitt paket dagen efter.
Dessa villkor gäller självklart arbetsdagar, beställer man efter kl. 10.00 på fredag så skickas paketen på måndag.

Frakt Posten
Beställningar levereras med postpaket. Det innebär att godset anländer till Postens serviceställe. Det är t.ex. en närliggande ICA-affär eller bensinstation på din hemort. När godset ankommit till Servicestället skickas en avi hem till dig. Därefter kan du hämta ut beställningen på det angivna servicestället.

Beställning som har en mindre vikt och volym kan skickas med leveranssätt Brev. Detta kan endast användas när betalning sker med kort eller förskottsfaktura. Beställningen kommer då att levereras direkt i din brevlåda.

Leveransförsening
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Transportrisken
Vi står för transportrisken dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.

Skadat gods. När du tar emot ditt gods är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget vara skadat så meddelar du detta direkt till ditt postcenter alternativt lastbilschafför. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat.

Återbetalningar
Ev. återbetalningar görs i första hand till ditt bankkonto, person- konto eller bankgirokonto i andra hand via avi. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

Du kan välja mellan följande betalningsalternativ:
Swish och PayPal.

ÅNGERRÄTT


Snakepit tillämpar distansavtalslagen, vilket innebär att ni har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av Ångerrätt, se nedan under rubriken "Så här gör du en retur".

Ångerrätt gäller inte varor och produkter som inte kan återlämnas i oskadat skick.
Exempelvis efter du har använt din hjälm, provat en reservdel på plats etc. Ångerrätt gäller även EJ på elprodukter så som CDI, stator och övriga elkomponenter. Fraktavgifter och postförskottsavgifter återbetalas ej vid utnyttjande av ångerrätt. Ångerrätt gäller ej företag.

Vid åberopande av Ångerrätt vill vi att följande beaktas:
- Kontakta alltid först Snakepit och returnera beställningen inom 14 dagar efter det att du har mottagit beställningen eller en väsentlig del av den.
- Varan ska vara i oförändrat skick, dvs i originalförpackning och oanvänd , ej förstörd eller skadad.
- Returnera varan i produktkartongen med det avsedda inneremballaget.
- Varan ska vara komplett.
Snakepit förbehåller sig rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera för de saknade delarna.

Efter godkänande av retur så får ni ett mail om hur ni går tillväga med returen.

 REKLAMATIONSRÄTT


Reklamationsrätten följer konsumentköpslagen och täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans.

Din följesedel är för enkelhetens skull samma dokument.
Detta ska sitta på utsidan av förpackningen i en plastficka, alternativt ligga i förpackningen.
Förvara dokumentet väl då dokumentet krävs vid en reklamation För att åtgärda ett reklamation ber vi dig kontakta Snakepit info@snakepit.se

 

 REKLAMATION


Snakepit besiktar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle varan ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet.

OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan.
Synligt fel: Anmäls direkt till chauffören vid mottagandet av varan eller utlämningsstället. 
Dolt fel: Anmäls till Snakepit inom 3 dagar från mottagandet av varan.

En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden.

Vid transportskador gäller följande: Reklamera alltid varan där du hämtat ut den, alternativt till chauffören. Kontakta sedan oss om att du gjort en reklamation hos utlämningsstället.



























Copyright © Snakepit International, All rights reserved 2008-2009    info@snakepit.se